היעד הבא של קברי הצדיקים? המונים בהילולא במולדובה

    נתי קאליש No Comments on היעד הבא של קברי הצדיקים? המונים בהילולא במולדובה

    לראשונה זה שנים רבות הילולא גדולה על ציונו של הרה"ק רבי שבתי מרשקוב זצ"ל. כמאתיים יהודים הגיעו היום באוטובוסים מהערים בעלץ ובנדר שברנסטיסטריה ומבירת מולדובה קישינב להתפלל בציון

    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכפר רשקוב שבחבל טרנסיסטריה שבמולדובה התקיימה לראשונה זה שנים רבות הילולא גדולה על ציונו של הרה"ק רבי שבתי מרשקוב זצ"ל, מגדולי תלמידי רבי ישראל הבעל שם טוב זי"ע. רבי שבתי נפטר בכ"א בסיון תקכ"ה, לפני 248 שנים.

    רבי שבתי, שהיה מקובל ושייך לדור הראשון של החסידות, מוכר בכל תפוצות ישראל בזכות סידור שערך על פי נוסח וכוונת האריז"ל, שלימים הפך לאחד ממקורותיו של נוסח ספרד. בסידורו הביא חידושים בקבלה ששמע מפי הבעל שם טוב הקדוש.

    כחלק מהתחייה היהודית במדינה זה שלושה עשורים – שהחלה בתקופת כהונתו של רבה הראשי והבלתי נשכח של מולדובה הרב זלמן אבלסקי זצ"ל וממשיכה בידי בניו ונכדיו המשמשים ברבנות במדינה – הוחלט השנה לעלות לקברו של הצדיק, להתפלל לעילוי נשמתו ולבקש על אחינו בני ישראל הנתונים בצרה באוקראינה השכנה.

    ואכן, כמאתיים יהודים, גברים ונשים, הגיעו היום באוטובוסים מהערים בעלץ ובנדר שבטרנסטיסטריה ומבירת מולדובה קישינב, מלווים הרבנים אקסלרוד, גוצל וזלמנוב הפועלים במדינה.

    לדברי מנהיג הקהילה היהודית במולדובה הרב זושא אבלסקי: "אנו מודים לנשיא הקהילה בבנדרי מר מארק פינקלזון שפועל כל השנה לשמור על קבר הצדיק ולתחזק את המקום. אני מזמין את היהודים רבים שמגיעים למולדובה מידי שנה לתיירות או לעסקים לפקוד את הציון שרואים בו ישועות. אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם רשת בתי חב"ד במולדובה כדי לסייע בביקור בציון ובבית הכנסת".



    0 תגובות